четвер, 21 липня 2022 р.

Манкала-ігри. Калах

 Як і обицяв, продовжу розповідати про мої ігри сімейства манкала.

Перша гра, яку я реалізував - це калах. Цей вариант придумав в середині XX сторіччя американець Вільям Чемпіон і назвав "калах", натякаючи, що гра походить з пустелі Калахарі. Можливо, завдяки своєму походженю, цей варіант ианкали є найбільш відомим у Західному світі. Фактично, калах є більш простим варіантом гри чонгкак (колись я зроблю і цю гру).

Правила гри доволі прості:

  1. На дошці для калах з кожного боку є 6 невеликих лунок, які називаються будиночками; і велика лунка, яка називається кінцевою зоною або коморою, або манкалою, на кожному кінці. Мета гри - захопити більше зерен насіння (камінців), ніж у опонента.
  2. На початку гри чотири (п’ять або шість) зерен насіння розміщуються в кожній лункці. Кожен гравець керує шістьма лунками та їх насінням на стороні гравця на дошці. Рахунок гравця — це кількість зерен насіння в його коморі.
  3. Гравці по черзі сіють своє насіння. У свій хід гравець видаляє всі зерна насіння з однієї з підконтрольних йому лунок. Рухаючись проти годинникової стрілки, гравець по черзі скидає по одному зернятку в кожну лунку, включаючи власну комору гравця, але не його суперника.
  4. Якщо останнє посіяне зернятко потрапляє в комору гравця, він отримує додатковий хід. Кількість ходів, які гравець може зробити у свою чергу, не обмежена.
  5. Якщо останнє посіяне зернятко потрапляє в порожню лунку, що належить гравцеві, а в протилежній лунці є насіння, і останнє, і протилежні зерна захоплюються і поміщаються в комору гравця.
  6. Коли один із гравців більше не має насіння в жодній зі своїх лунок, гра закінчується. Інший гравець переміщує все насіння, що залишилося, до своєї комори, і виграє той, у кого найбільше насіння.

Вперше  я дізнався про цю гру з додатка до журнал "Юный техник".

Картинка з журнала ЮТ

Дошку я зробив з пенопласту, а в якості кацінців використовував шарики з підшипника, що мені приніс батько.  
Згодом я намагався запрограмувати цю гру на калькуляторі МК-61. 


Лістинг першої версії мобільного калаха

Хоча в моєму розпоряджені було лише 105 кроків для программи, інколи вона в мене навіть вигравала.

Нещодавно я зробив нову версію, вже для Android (оскільки сумніваюсь, що у багато кого досі є МК-61): https://play.google.com/store/apps/details?id=org.xbasoft.mancala

Грати можна як проти бота (з трьома рівнями складності), так і против людини, як локально, так і онлайн.

Удачі!


Немає коментарів:

Дописати коментар